Vraag het onze matrasexpert

Matraskeuze Hulp

Volg onze 8 eenvoudige stappen en wij realiseren de beste oplossing.

  • Altijd het juiste matras
  • Bespaar geld
  • Bespaar tijd
Laten we beginnen

Welke matras? weblog

Het Welke matras? weblog houdt u op de hoogte op het gebied van slapen en alle verwante zaken. Heeft u klachten of vragen over de aanschaf van een matras? Laat een reactie achter op één van de onderstaande artikelen.

Laat een jetlag geen invloed hebben op uw nachtrust

Het reizen tussen verschillende tijdzones zorgt bij veel mensen voor het in de war schoppen van hun interne klok. Doordat de interne klok in de war raakt ervaren zij klachten als hoofdpijn, maagpijn, hebben zij moeite met concentreren en daarbij ervaren ook veel mensen dat zij onrustiger slapen. 

Lees het hele artikel

Het uitoefenen van yoga verhoogt uw welzijnsniveau

Het vermogen van yoga om fysieke en psychische problemen te verminderen is al genoeg reden om yoga eens uit te proberen, maar er zijn nog meer voordelen. Het regelmatig uitoefenen van yoga blijkt het welzijnsniveau te verhogen. Wat onder andere betekent dat uw nachtrust wordt verbetert, en u over een beter lichaamsbewustzijn beschikt daarnaast kunt u gemakkelijker gewicht verliezen en meer geluk ervaren. Door u vollediger bewust bent van uzelf en uw omgeving wordt uw gevoel van medeleven en dankbaarheid gestimuleerd. Deze gevoelens dragen bij aan een hoger geluksgevoel. Yoga kan zelfs het verouderproces vertragen op cellulair niveau, wellicht doordat het stressniveau wordt verminderd.

Lees het hele artikel

De invloed van dromen op uw gedrag

Iedereen droomt, elke nacht. Maar toch herinnert slechts twee derde van de Nederlanders nog wat zij gedroomd hebben. Het is onduidelijk waarom sommige mensen hun dromen wel onthouden en anderen niet. Ondanks dat kan een droom een behoorlijke invloed hebben op ons gedrag. Na het wakker worden haalt men automatisch zijn dromen en de emoties die zijn ervaart terug. Door deze automatische handeling wordt het gedrag in de dagen die volgen door de eigen droom beïnvloed. Dit noemt men ook wel het post-droom-gedrag.

 

Lees het hele artikel

Alcohol en vermoeidheid gaan hand in hand met elkaar

Veel mensen denken dat een borrel voor het slapen gaan hen zal helpen bij een goede nachtrust. Hoewel het verdovende effect van alcohol u inderdaad slaperig kan maken, heeft alcohol ook andere effecten die de kwaliteit van de slaap juist belemmeren.

Lees het hele artikel

Vier ontbijttips waarmee u uw energielevel op een natuurlijke manier een boost kunt geven!

Wanneer u slaapt, is het lichaam hard aan het werk het avondmaal van de dag ervoor te verwerken. Tegen de tijd dat u opstaat vragen de hersenen en het lichaam naar vers voedsel. Ontbijten is het geheim om snel op te starten. Wanneer u dit juist doet kunt u de rest van de dag van de voordelen genieten. Dr. David S. Ludwig, een voedselexpert van Harvard- Kinderziekenhuis heeft opgemerkt dat het missen van de eerste maaltijd zorgt voor een energietekort in de ochtend. De energiereserves zullen dan aangeboord moeten worden om dit tekort weer aan te vullen. 

Lees het hele artikel

Deze invloed heeft snurken op uw partner

Snurken en slaapapneu zijn serieuze gezondheidsaandoeningen. Niet alleen voor uzelf en uw eigen nachtrust kunnen deze aandoeningen op den duur parten gaan spelen, maar ook voor uw echtgenoot of bedpartner. Want, laten we eerlijk zijn: snurken is niet alleen een probleem voor één persoon. 

Lees het hele artikel

De bedtijd gewoonte waar u zeker schuldig aan bent

Uw e-mail checken, het leeg eten van een zak chips, het toelaten van uw huisdier in de slaapkamer. Er zijn zoveel slechte gewoontes voor het slapen gaan, maar de meest voorkomende wordt misschien het meest over het hoofd gezien van allemaal. We hebben het over bedtijd-uitstelgedrag: het uitstellen van uw bedtijd zonder daar een goede reden voor te hebben. En dan de gevallen dat u een uur (of twee) geleden had moeten gaan slapen, maar u liever die film afkeek. Of nog even op social media actief was. Of uw kast opnieuw inrichtte.

U weet waar we het over hebben, niet? En u heeft zich er waarschijnlijk zelf ook eens schuldig aan gemaakt...

Lees het hele artikel

7 tips om u ’s ochtends vroeg direct wakker te voelen

Als vroeg opstaan u net zo gruwelijk in de oren klinkt als, laten we zeggen, een wortelkanaalbehandeling, kunnen wij ons voorstellen dat u zich kunt verbazen over de mensen die direct naast hun bed staan als de wekker is gegaan. Waar komen die magische, ochtend-lievende krachten vandaan? En hoe kunnen zij zo’n goed humeur hebben ’s ochtends? De kans is groot dat u de standaard adviezen al eens heeft gehoord, zoals meer blootstelling aan daglicht of het doen van enkele oefeningen zodra u wakker wordt. Maar als dit niet werkt voor u, maakt u zich dan niet druk. Er is nog hoop! Tussen deze 7 tips zit er vast wel één die voor u werkt om ’s ochtends makkelijker en met een goed humeur op te staan.

Lees het hele artikel

Wakker om 3 uur ’s nachts? Zo valt u snel weer in slaap

Het is 3 uur ’s nachts, veel te vroeg om op te staan. Maar weer in slaap vallen wil niet lukken omdat uw gedachten nieuwe en oude zorgen blijven herkauwen– wetende dat u nu de rest van de dag vermoeid zult zijn. Komt dit u bekend voor? Dit fenomeen staat ook wel bekend als ‘sleep-maintenance insomnia’, slapeloosheid waarbij in weer slaap vallen het probleem is. Dit type slapeloosheid duikt vaak op middelbare leeftijd op.

Lees het hele artikel

Zes ontspanningstechnieken waarmee u stress kunt verminderen

We hebben allemaal te maken met stressvolle situaties op verschillende momenten in ons leven, variërend van kleine ergernissen zoals een file tot meer serieuze zorgen zoals ernstige ziekte van een geliefde. Het maakt niet uit wat de oorzaak is, maar stress zorgt ervoor dat het lichaam wordt overstroomd met hormonen. Uw hart bonst, uw ademhaling versnelt en uw spieren spannen zich aan. Dit wordt ook wel de ‘stress reactie’ genoemd, dit is een normale reactie bij dreigende situaties. We kunnen niet alle bronnen van stress in ons leven vermijden, ook al zouden we dat willen. Maar we kunnen wel gezondere manieren ontwikkelen van hoe we op deze bronnen van stress zouden moeten reageren.

Lees het hele artikel