Vraag het onze matrasexpert

Matras Keuzehulp

Volg onze 8 eenvoudige stappen en wij realiseren de beste oplossing.

  • Altijd het juiste matras
  • Bespaar geld
  • Bespaar tijd
Laten we beginnen

Welke matras? weblog

Het Welke matras? weblog houdt u op de hoogte op het gebied van slapen en alle verwante zaken. Heeft u klachten of vragen over de aanschaf van een matras? Laat een reactie achter op één van de onderstaande artikelen.

De beddenshowroom van de toekomst

LivingComfort neemt op de Nederlandse en Vlaamse e-commerce markt voor boxsprings en matrassen een dominante positie in met haar merken Energy+, MediActive en ClimaBest. De onderneming heeft aan de basis gestaan van het inmiddels wereldwijd populaire one-mattress-fits-all concept en het gratis thuis proefslapen. Sinds kort kan de onderneming als enige in de wereld haar matrassen individueel aanpassen op basis van een langdurige slaapervaring. Daarbij geldt 365 nachten gratis proefslapen met de harde toezegging: Niet goed = Geld terug.

LivingComfort biedt al jaar en dag de mogelijkheid aan om haar producten in de eigen showrooms of thuis in de vertrouwde omgeving van de klant uit te proberen door middel van het gratis proefslapen. Daar is nu een nieuwe dimensie aan toegevoegd in de vorm van proefslapen op een showroomlocatie in een luxe suite.

Lees het hele artikel

Auping Recharge Room: even powernappen na je treinreis!

Reizigers, die een energieboost nodig hebben, kunnen tot Valentijnsdag even een powernap komen doen in de Auping Recharge Room vlakbij Amsterdam Centraal.

Lees het hele artikel

Slaaptekort? Los het op met de NASA powernap

Of u nu afgelopen nacht een slaaptekort hebt opgebouwd of tijdens een langere periode minder nachtrust hebt gehad; dé oplossing voor slaaptekort inhalen is de NASA powernap. Oftewel: de klassieke middagdut maar dan net even anders. 

Lees het hele artikel

Slaaptekort werkt depressies in de hand

Slaaptekort kan depressies in de hand werken. Wie minder dan acht uur per nacht in dromenland vertoeft, kan negatieve gedachten moeilijker van zich afzetten. Amerikaanse onderzoekers kwamen tot die vaststelling na een analyse van het slaappatroon van mensen die kampen met negatieve gedachten die telkens terugkomen.

Lees het hele artikel

Burnout patiënten kunnen door slapen niet herstellen

 Het centrale kenmerk van burnout is ernstige uitputting van energie. Het lijkt erop dat bij burnoutpatiënten de slaap niet meer leidt tot herstel. Dat is jammer want goed slapen kan belangrijk zijn om burnout te voorkomen en ervan te herstellen. 

Lees het hele artikel

Apart slapen, de doodsteek voor je huwelijk?

Slaap je niet met je partner in één bed? Je bent niet de enige. Uit een nieuwe studie blijkt dat een kwart van de Britten regelmatig gescheiden slaapt.

Lees het hele artikel

De gevolgen van een slaaptekort

Volgens de internationaal befaamde slaapspecialist Matthew Walker worden de gevolgen van een slaaptekort ernstig onderschat.

Lees het hele artikel

Giftige stof aangetroffen in matrassen

Chemicaliëngroep BASF uit Ludwigshafen heeft 5 oktober jl. aan haar afnemers, waaronder schuim producerende bedrijven die leveren aan de matrassenindustrie, een alarmerend bericht gestuurd. Zij hebben een door haar geproduceerde giftige stof in matrassen vastgesteld. Dit zorgt voor een schandaal in de matrassenindustrie. Update 13/10: Ook de Consumentenbond heeft inmiddels bericht over de giftige matrassen.

Lees het hele artikel

3 tekenen dat u te gestresst bent om te slapen

U realiseert zich wellicht weleens dat stress de kwaliteit van uw slaap kan verminderen, maar u weet misschien niet precies hoe of waarom. In principe komt dit doordat stress fysieke en psychologische opwinding verhoogt op een manier die onverenigbaar is met de toestand die uw lichaam en geest nodig hebben om ontspannen en herstellend te slapen.

Maar hoe herkent u de signalen dat u te gestresst bent om te slapen?

Lees het hele artikel

Wat gebeurt er als u slaapt?

Als we goed slapen, voelen we ons vernieuwd en klaar voor de dag na het opstaan. Slaap beïnvloedt dagelijks hoe we eruit zien, hoe we ons voelen en hoe we presteren en kan een grote invloed hebben op onze algemene levenskwaliteit. Om het meeste uit onze slaap te halen, zijn zowel kwantiteit als kwaliteit belangrijk. Tieners hebben minstens 8 uur (gemiddeld zelfs 9 uur en een kwartier) ononderbroken slaap nodig om hun lichaam en geest te herstellen voor de volgende dag. Als de slaap te kort is, heeft het lichaam geen tijd om alle fasen te voltooien die nodig zijn voor spierherstel, geheugenconsolidatie en de vrijgave van hormonen die groei en eetlust regelen. Met als gevolg dat als we wakker worden minder voorbereid zijn om ons te concentreren, beslissingen te nemen of ons volledig in te zetten voor school, werk of sociale activiteiten.

Lees het hele artikel