Vraag het onze matrasexpert

Matraskeuze Hulp

Volg onze 8 eenvoudige stappen en wij realiseren de beste oplossing.

  • Altijd het juiste matras
  • Bespaar geld
  • Bespaar tijd
Laten we beginnen
Deel deze pagina

Beter slapen heeft u zelf in de hand! Terug naar blog overzicht

Beter slapen heeft u zelf in de hand!

De afgelopen tijd zijn er meerdere artikelen en resultaten van onderzoeken verschenen over de gewoontes van slapend Nederland. En dit zijn geen geruststellende berichten. Met een paar (kleine) aanpassingen overdag, kunt u er voor zorgen dat uw nachtrust beter wordt. Met de tips uit deze infographic zult u beter gaan slapen, en dat binnen één dag!

Binnen een dag naar een betere slaap.

Verontrustende resultaten slaaponderzoek

Jonge werknemers blijken moeite te hebben moeite om elke dag fit naar het werk te gaan, bijna de helft van de Nederlanders is ontevreden over hun nachtrust en kinderen slapen te weinig door het gebruik van social media. Zomaar een aantal berichten die de afgelopen weken in de media verschenen. Ook de resultaten van de enquête over slaapgewoontes van Nederlanders, uitgevoerd door de Nederlandse Vereniging voor Slaap/Waak Onderzoek (NSWO), zijn verontrustend. Het onderzoek laat zien dat 31 procent van de Nederlanders zich overdag slaperig voelt en 20 procent daarom overdag een dutje doet. Men telefoneert in bed (47%), kijkt tv (40%), surft op internet (35%) en is bezig met social media (29%). Het drinken van alcohol of cafeïne houdende dranken is ook populair voor het slapen gaan. Dit zijn geen gewoontes die de slaap bevorderen, integendeel. U zou uzelf kunnen afvragen of mensen die slecht slapen dit wellicht aan zichzelf te wijten hebben.

Zelf actie ondernemen voor een beter nachtrust

Een slechte nachtrust kan worden veroorzaakt door stress, lichamelijke problemen of een verstoring van het dag en nachtritme. Maar ook het beweegpatroon, voeding en drank en zelfs elektronische apparaten kunnen de nachtrust beïnvloeden. Het lijkt wel of sommige mensen zich erbij neerleggen dat ze slecht slapen en na een tijdje zelfs gewend raken aan te weinig slaap of een slechte nachtrust.

Dit is nergens voor nodig! Met een paar (kleine) aanpassingen overdag, kunt u er voor zorgen dat uw nachtrust beter wordt. Met de tips uit de infographic van Energy+ zult u beter gaan slapen, en dat binnen 24 uur!

Wilt u meer tips voor een goede nachtrust? Lees dan de 10 tips voor een betere slaap op de blog van Energy+ !

Infographic, beter slapen in 24 uur

Over de auteur

Jorien Joldersma
verdiept zich in slapen, matrassen, lifestyle, slaaptrends en alles wat met slapen te maken heeft. Op Welke-Matras zal zij bloggen over deze onderwerpen, zodat u op de hoogte blijft van al het moois en nieuws op het gebied van slaap en slaapbenodigdheden.

Deel het nieuws!

Laatste matrastips en nieuwtjes in je mailbox?

Er zijn geen reacties

Voeg een nieuwe reactie toe

Wordt niet getoond op de website.