Vraag het onze matrasexpert

Matraskeuze Hulp

Volg onze 8 eenvoudige stappen en wij realiseren de beste oplossing.

  • Altijd het juiste matras
  • Bespaar geld
  • Bespaar tijd
Laten we beginnen
Deel deze pagina

Matras – Het internet belangrijk bij de aankoop van een matras Terug naar blog overzicht

Matras – Het internet belangrijk bij de aankoop van een matras

Het internet is inmiddels uitgegroeid tot het meest gebruikte kanaal ter oriëntatie van de aankoop van matrassen. Ook als de uiteindelijke aankoop bij de slaapspecialist wordt gedaan. Voorlichtingssites zoals Welke matras? spelen bij deze ontwikkeling  een belangrijke rol. Maar ook de webwinkels zorgen steeds vaker voor een professionele voorlichting.

Drempels voor internetaankopen van matrassen nemen af

Matrassen Prijs

De overgrote meerderheid van de matraskopers oriënteert zich op de prijs. Ongeacht of dit via de winkel of via het internet is. De informatie verkregen via het internetkanaal is inmiddels een doorslaggevende oriëntatiebron. Meer nog dan de fysieke winkel.

Matrassen online

De fysieke matrassenwinkel is nog steeds de belangrijkste leverancier van matrassen. Maar internetwinkeliers winnen snel terrein. Deze webwinkels bieden vaak grote voordelen ten opzichte van de traditionele slaapspecialist.

  1. De prijs die webwinkels berekenen is doorgaans de helft lager dan bij de slaapspecialist. De consument realiseert zich steeds vaker dat de traditionele vakhandel te duur is.
  2. Een  aantal matrassen webwinkeliers is aangesloten bij Thuiswinkel.org en de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Bij deze webwinkels  kan de consument vertrouwd kopen.
  3. Een steeds groter aantal webwinkels biedt de mogelijkheid van proefslapen. De slaapspecialist kent deze service vrijwel niet.
  4. De matrassen die webwinkels aanbieden presteren doorgaans uitstekend op het gebied van kwaliteit en levensduur. Een aantal merken voert zelfs het TNO Productlabel.
  5. Steeds meer webwinkels voeren eigen showrooms. Hierbij komt men tegemoet aan de wens van de consument om het  product in handen te kunnen nemen.

 De drempel om via internet matrassen te kopen wordt dus steeds lager. Peter Trompert, directeur van een aantal matrassen webwinkels  onderschrijft dit. “Het vertrouwen van consumenten in online aankopen van matrassen neemt nog altijd toe. Ik ben er van overtuigd dat Nederlanders  méér tevreden zijn over het internet als oriëntatiekanaal dan over de fysieke winkel als oriëntatiekanaal. Webwinkels voor matrassen slagen er steeds meer en beter in drempels weg te nemen bij de consument. Daardoor stijgt het vertrouwen van de consument in online kijken en kopen van matrassen.”

Kamers

Over de auteur

Tom Hoekjan
Dit artikel is geschreven door een fervent slaper en medewerker bij Living Comfort, bekend van de matrasmerken Energy+,MediActive enTotalfit..

Deel het nieuws!

Laatste matrastips en nieuwtjes in je mailbox?

Er zijn geen reacties

Voeg een nieuwe reactie toe

Wordt niet getoond op de website.