Vraag het onze matrasexpert

Matraskeuze Hulp

Volg onze 8 eenvoudige stappen en wij realiseren de beste oplossing.

  • Altijd het juiste matras
  • Bespaar geld
  • Bespaar tijd
Laten we beginnen
Deel deze pagina

Slapen - Slapen en afvallen Terug naar blog overzicht

Slapen - Slapen en afvallen

Onderzoek onder meer dan 1000 tweelingen leert ons dat negen uur slapen per nacht gewichtstoename afremt. Dit komt doordat de genetische factoren die leiden tot gewichtstoename worden onderdrukt.  Het onderzoek is onlangs gepubliceerd in het tijdschrift Sleep.

Weinig slapen is een dikmakertje

Lang slapers kunnen dus rekenen op een positief effect op hun gewicht. Maar ook de omgekeerde situatie blijkt opgang te doen. Slaap je weinig op je matras dan loop je het risico dat het gewicht toeneemt. Minder dan zeven uur slaap lijkt de genen die zorgen voor gewichtstoename juist te stimuleren.

Door het drukke bestaan van mensen in de Westerse samenleving worden de nachten steeds korter. Een belangrijk deel van de moderne mens lijdt aan slaaptekort. Juist deze situatie kan de veroorzaker zijn van overgewicht.

Dus wilt u afvallen? Ga dan vanavond maar vroeg naar bed!

Over de auteur

Theo Lentjes
Dit artikel is geschreven door werkzaam bij LivingComfort(bekend van de matrasmerken Energy+,MediActive en allesvolger op het gebied van de online matrassen en slaapwereld. Zijn doel op welke-matras: dankzij het internet meer inzicht en overzicht bieden in de wereld van matrassen en slapen.

Deel het nieuws!

Laatste matrastips en nieuwtjes in je mailbox?

Er zijn geen reacties

Voeg een nieuwe reactie toe

Wordt niet getoond op de website.